Articole

Una dintre barierele cele mai des întâlnite în comunicare-prin barieră înțelegând obstacol care deviază comunicarea, adică nu îi permite să fie eficientă, limpede, să își atingă scopul-este nediferențierea dintre răspuns și reacție. De regulă, atunci când auzim ceva, aparent răspundem. În realitate, rareori răspundem, de cele mai multe ori reacționăm. Cum facem deosebirea între cele […]

M-a lăsat doar să mă prezint și să introduc subiectul întâlnirii noastre: un curs de doua zile, numit Antrenamentul comunicării. „Andreea, a început, oricât de fermecătoare ai fi, eu pur și simplu nu pot sta aici doua zile să ascult lucruri pe care le știu. Iarta-mă, te rog, a continuat el cu onestitate, dacă fix […]

L-am cunoscut pe Marschall Rosenberg in 2007-2008 in Bucuresti. Venea cu un concept nou-comunicarea non-violenta-un tip de comunicare izvorata din inima. Comunicarea nonviolenta (CNV) este un concept dezvoltat de dr. Marschall Rosenberg, care a plecat de la doua intrebari : Ce se intampla cand pierdem contactul cu natura noastra plina de compasiune si ajungem sa […]
Multumesc, Bianca Poptean, pentru aceste întrebări! Eşti sigur că ştii să comunici? Că celălalt înţelege exact ce ai vrut tu să spui? Transmiţi mesaje toxice sau eşti un bun comunicator? Andreea Burdalescu, personal trainer specializat în comunicare şi psihologie pozitivă, îţi răspunde la câteva dintre aceste întrebări. CSÎD: Cum îţi dai seama că există […]

Creierul unui copil formează miliarde de conexiuni, care țin mai ales de limbaj și comunicare. Studiile au evidențiat faptul că interactiunile pline de afecțiune duc la înmulțirea conexiunilor neuronale. Betty Hart și Todd Risely de la Universitatea din Kansas au înregistrat peste 1300 de ore de interacțiune între părinți și copii din familii care proveneau […]
Urcam spre castelul Peles. Miruna (fetita mea) tocmai se decisese sa mearga pe propriile-i picioare, dupa ce, buna parte din drum, statuse cocotata pe umerii tatalui ei. In dreapta mea, o alta fetita cu mama ei. „Ma dor picioarele, am obosit”, o aud pe fetita la un moment dat. Vocea parea sfarsita. Nu am intors […]

Din moment ce avem două urechi şi doar o gură, ascultatul s-ar putea să fie una din abilităţile cele mai importante de comunicare. Această glumă ascunde un mare adevăr. Petrecem mai mult timp ascultând, decât făcând orice altceva: un studiu a arătat că 70% din timpul nostru cât suntem treji, comunicam: prin scris 9%, citit […]

Acest interviu a fost acordat Georgianei Idriceanu și publicat pe blogul ei. Dă-mi, te rog, câteva exemple de semne de „alarmă” frecvente pe care ni le dă corpul, iar noi le ignorăm. Ignorăm zi de zi o paletă largă de semnale: de la emoţii care contractă diverse părţi ale corpului, până la şocuri şi traume […]

La ce se referă uman-business-uman în comunicare? Indiferent că vorbim cu un copil, cu un funcționar bancar, cu un partener de business, cu soțul ori soția, comunicarea noastră ar trebui să urmărească mereu împletirea acestor două planuri: uman și business. Începem cu o referire la emoțiile interlocutorului, continuăm pe palierul business și avem grijă să […]

„Antreprenoriatul este o potecă ca oricare alta către o versiune a noastră mai împăcată cu lumea și proprii demoni.” (extras din articolul lui Vlad Tausance, Mantuirea prin antreprenoriat) Sunt freelancer din iunie 2012. Am luat decizia de a fi pe cont propriu (spre groaza familiei mele) cantarind bine lucrurile. Mi-am dorit sa fiu aliniata cu valorile mele, […]